Városlista
2024. november 14, csütörtök - Aliz

Hírek

2011. Augusztus 26. 14:21, péntek | Belföld
Forrás: OrientPress

Módosításokat hajtott végre az Alstom a metrószerelvényeken

Módosításokat hajtott végre az Alstom a metrószerelvényeken

A közelmúltban egyes napilapokban félrevezető cikkek jelentek meg az új budapesti metrószerelvények fékrendszerével, valamint a járművek engedélyeztetési eljárásával kapcsolatban.

Mivel ezek a hírek alkalmasak az olvasók félrevezetésére, továbbá negatív kontextusban tüntetik fel a projekt szereplőit, a BKV és az Alstom fontosnak tartja ezen témákkal kapcsolatban a valós tények kifejtését.

Az engedélyeztetési eljárás megindítása előtt, az Alstom fontos módosításokat hajtott végre a metrószerelvényeken. Az Alstom egyebek mellett fizikai változtatást is végzett a fékberendezésen, fejlesztette a fékrendszer rendelkezésre állását, így az üzemi fék áramszünet esetén is üzemképes marad, továbbá biztosította a levegős fék (fő-fék) fölérendeltségét. Beépítette az új menekülőajtókat, biztonságosabbá tette az ajtók működtetését és továbbfejlesztette a fedélzeti eseményrögzítő rendszert.

Mivel a már módosított fékrendszer bizonyos technikai aspektusai továbbra is eltérnek a magyar szabályoktól, az Alstom ezekre derogációt kért a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól. A derogációs kérelem egy megszokott eljárás: a hatályos magyar jogszabály lehetővé teszi, hogy ha a biztonsági szint azonos vagy jobb, mint az Országos Vasúti Szabályzatban előírt, akkor a konkrét műszaki megoldás az ott előírttól eltérjen. Ez jogszabály adta lehetőség, amely minden pályázó számára fennállt és nem jelentett volna kizárást a pályázatból.

Az azonos biztonsági szintet az Alstom két, tekintélyes és független tanúsító szervezettel igazoltatta. A CERTIFER tanúsította, hogy a metrószerelvények fékrendszere megfelel az Európai Unió EN 50126-os számú, biztonságra és megbízhatóságra vonatkozó szabványának, a TÜV SÜD szakvéleménye pedig azt igazolja, hogy szerelvények fékrendszere teljesíti a magyar, Országos Vasúti Szabályzat (OVSZ) II. fejezetében előírt és meghatározott biztonsági szintet.

A BKV nagy felkészültségű, nemzetközileg elismert szakértővel is ellenőrizteti, hogy ezek a tanúsítványok teljeskörűen kitérnek-e a vonatkozó szabványok, előírások minden pontjára. A dokumentációk készítése illetve a módosítások végrehajtása során az Alstom a korábbi eljárásban készült NKH határozatokban szereplő, az elutasítás alapjául szolgáló minden egyes pontot rendez, illetve a jövőben felmerülő követelményeket is teljesíteni kívánja. A BKV természetesen mindenben segíti az NKH munkáját és nem befolyásolja a független hatósági eljárást. A járművek teljesen biztonságosak és nem veszélyeztetik az utasok életét.

A szerződést a BKV azért mondta fel tavaly október 20-án, mert az Alstom nem tudta határidőre megszerezni a 2-es vonalra szánt szerelvények végleges típusengedélyét. A szerződés szerint az Alstom 22 szerelvényt gyárt a 2-es metróra 150 millió euróért és 15 7 automata szerelvényt a 4-es vonalra 114 millió euróért. A módosított szerződés szerint az Alstomnak a szerződés újbóli életbelépésétől (augusztus 15.) számított 300 napon belül meg kell szereznie a végleges típusengedélyt a 2-es metróvonal szerelvényeire, és 330 napon belül le kell szállítania az első szerelvényt Budapestre.

OrientPress Hírügynökség

Címkék: bkv

Ezek érdekelhetnek még

2024. November 14. 07:31, csütörtök | Belföld

NGM: 2025 januárjától lesz igényelhető a kamatmentes munkáshitel

A kamatmentes munkáshitel 2025 januárjától lesz igényelhető, szerdán megkezdődött a hitelkonstrukció társadalmi egyeztetése - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) az MTI-vel.

2024. November 13. 07:53, szerda | Belföld

Szijjártó Péter: a békepárti, patrióta erők választási győzelmei reményt adnak a béke visszatérésére

Az utóbbi időszak fontos választásain mindenhol a békepárti, patrióta erők győzedelmeskedtek, és ez minden eddiginél jobb reményt ad arra, hogy a béke végre visszatérjen Európába