Hírek
2015. Szeptember 04. 10:26, péntek |
Sport
Forrás: Hajósi Miklós
Akinek az élete része a Nova és a gyorsulás!
Interjú Káldy Péter dragversenyzővel. Szeptember 13-án Kiskunlacházán méretteted meg magad a versenyautóddal.
2015-ben minden versenyen indultál? Jelenleg hol állsz jelenleg a kategóriádban?
- Az 1969-es Chevy Nova 10 éve van Magyarországon, eddig 3 motort koptatott el, az idén tavasszal került be egy teljesen egyedi versenymotor, egy 9000 ccm-es, hosszúlöketű Chevy Big Block.
A 2015.-ös év a motor bejáratásának, elletve az autóhoz hangolásának lett szentelve. Az már a kezdetekben látható volt, hogy iszonyat nyomaték ébred már a rajtban is, és nitro nélkül 6 tized másodperccel és 30 km/h-val jobban teljesít, mint az elődje. Ahhoz, hogy kihozzuk a maximumot szükségessé vált a kitámasztókerekek legyártása és felszerelése is. Sajnos eddigi ragacsos pályán nem sikerült megtapasztalni a plusz teljesítményt, a kegyetlen kánikulában nem volt értelme gyilkolni a technikát, esélytelen lett volna rekordokat dönteni.
Ezzel együtt az idei pontverseny is felejtős részemről, kiforratlan autóval nincs értelme harcolni. Az eddig megszerzett több, mint 200 kupa valamilyen szinten kötelez is arra, hogy ha kiállunk, jussunk is fel a dobogóra.
Jelenleg nem tudok más versenyautóról, ami már több, mint 10 szezon után is szaggatná a gyorsulási pályákat idehaza.
Kinek is tudod ajánlani ezt a sportot és miért?
- Mint minden hobbinak, ennek is meg kell érni az emberek fejében, először nézőként, majd egyre erősebb autókkal, motorokkal már a karácsonyfa zöldjére várva, lassan, okosan versenyzővé válni - ez a járható út. Akik gyorsan akartak kategóriájukban babérokra törni, hamar kiszálltak, hiába a méregdrága technika, ehhez elhivatottság, és mélységes tisztelet kell - másként nem működik, véleményem szerint.
Az utcai amatőr kategóriákban kitartással, és ügyességgel, folyamatos apró fejlesztésekkel eredményes lehet bárki, akár egy kis autóval, akár egy V8-as izomautóval. Ez egyetlen autósportban sem lehetséges ilyen alacsony költségek mellett, hisz a nevezés és a gépátvételen való megfelelés nem terheli tízezrekkel a pénztárcát.
Én mindenkinek azt szoktam tanácsolni, egyszer szagoljon bele a negyedmérföldes futamba, erre akár szabad futamos, versenyen kívüli időmérésnél is lehetősége van több rendezvényen. Ha érzi az adrenalint a rajtól a célig, nem ez lesz az utolsó futama, garantálom!
Kis költségvetéssel, és biztonságos, ellenőrzött körülmények közt vághat bele bárki ebbe a sportba!
Szerinted milyen a ragacsos pálya Kiskunlacházán?
- Emlékeim ez a hatodik szezon, hogy Kohári Zoliék elkezdték kezelni a lacházi gránitbetont. A kezdeti nehézségeket legyőzve egyre több és több ragasztó és gumi kerül a pályára, egyre jobb technikával és anyagokkal dolgoznak, és ennek meg is lett az eredmény, hisz Zoli a tavalyi évben már a nagy pályák eredményeihez közel hozta a Dragacsot, de főleg a hátsókerekes autók profitálnak már a 60 lábon is.
A gumicsík egyre szélesebb és hosszabb lesz, véleményem szerint 1500 lóerőig teljesen tökéletes.
Mi az, ami az álmod a gyorsulási versenyek terén?
- Nem vagyok egy álmodozó típus, szeretek a földön járni, onnan kisebbet lehet esni.
Voltak viharos időszakok, mind technika, mind versenyek tekintetében az utóbbi 8 évben, mióta bekerültem a drag vérkeringésébe. Lassan kialakultak a megfelelő szabályrendszerek, kategóriák, ma már lehet a jövőbe nézni, és autót építeni több szezonra, hisz a stabil kategóriák garantáltan nem változnak.
Ha valaha voltak is álmaim, már megvalósultak e tekintetben, én a jó hangulatú versenyeket szeretem, szurkolni egymásnak, örülni egymás jó eredményének, szórakoztatni magunkat, és a nézőket, és ez megvalósulni látszik az elmúlt pár évben. Kicsi ez az ország, túl nagy a flukturáció, sokan jönnek és mennek a sportból, nekünk, "öregeknek" kell példát mutatnunk, hisz a mi vállunkon van a teher a sport jelenét és jövőjét tekintve.
Nekem a gyorsulás és a Nova az életem részévé vált, rengeteg élményt kaptam, és szeretnék adni is, versenyzőknek, nézőknek, úgy is mint dragster versenyző, úgy is mint versenyszervező.
Mik a 2016-os versenyzéssel kapcsolatos terveid?
- Elsődlegesen folytatni azt, amit elkezdtem, versenyezni a mind jobb időkért.
Soha nem lebegett előttem elérhetetlen célszám, főleg nem harsogtam fennhangon, minden verseny más-más, pálya, hőmérséklet, páratartalom, szél, és ehhez jön még hozzá a fő kockázat, a technika, de akár lehet rossz napom is, soha nem szeretnék lógó orral hazamenni, hogy nem jött össze a tervezett célidő. Az én lehetőségeim nem engedik meg sem időben, sem anyagiakban, hogy az Európai élmezőnyt közelítsem.
Több mint húsz év telt el azóta, hogy először láttam élőben gyorsulási versenyt, szeretnék még legalább 20-at a versenypályán tölteni. Kis lépésekkel előre, amennyire a lehetőségem engedi.
Verseny infó: https://www.facebook.com/events/568036676657203/
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 13. 13:56, szerda | Sport
Harmadik hely az Évzáró Zemplén ralin
2024 utolsó ORC futamát rendezték Szerencs központtal, ahol ismét Pásztor Tomi diktálta Kronome Ákosnak az itinert.
2024. November 13. 13:51, szerda | Sport
Dunántúli Technikai Sport kupasorozat, a DTS Cup 2024 rövid összefoglalója
Az idei év a 2024-es év, egyben a második szezon a DTS Cup történetében.
2024. November 13. 08:03, szerda | Sport
Holland-magyar - Nagy Zsolt: úgy kell kimennünk Hollandiába, hogy képesek vagyunk nyerni
Nagy Zsolt, a magyar labdarúgó-válogatott és a Puskás Akadémia szélsője szerint a nemzeti csapatnak úgy kell kiutaznia a hollandok elleni, szombati Nemzetek Ligája-mérkőzésre, hogy elhiggye, képes győzni Amszterdamban is.
2024. November 11. 07:50, hétfő | Sport
Labdarúgó NB I - Emberhátrányban is nyert a címvédő FTC Kecskeméten
Az utolsó fél órában emberhátrányban játszó, címvédő és listavezető Ferencváros egy hajrában szerzett góllal 1-0-ra nyert a sereghajtó Kecskemét vendégeként a labdarúgó OTP Bank Liga 13. fordulójának vasárnap esti zárómérkőzé