Hírek
2012. December 21. 05:00, péntek |
Életmód
Forrás: OrientPress Hírügynökség
A 2013-as év 10 legjellemzőbb fogyasztói trendje
A 2012-es év végének közeledtével az Ericsson ConsumerLab megvizsgálta a legjellemzőbb fogyasztói trendeket a 2013-as évre, kitekintéssel az azt követő időszakra is. A ConsumerLab több mint 15 éve folytat kutatásokat az emberek információs és kommunikációs (IKT) termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos értékpercepciójáról, magatartásáról, illetve ezen termékek felhasználásáról.
Michael Björn, a ConsumerLab kutatási vezetője elmondta: „Globális szintű kutatásunk több mint 40 országban élő, több mint 100 ezer válaszadóval készített éves interjúkon alapul. Az évek során hatalmas adatbázist állítottunk össze a fogyasztói trendekre vonatkozó adatokból – és úgy látjuk, hogy a változás üteme most minden eddiginél gyorsabb.”
Íme a 10 legfontosabb, a közeljövőben kiteljesedő fogyasztói trend:
1. A felhőszolgáltatások átalakítják az eszközökkel kapcsolatos igényeket. A táblagépek használóinak több mint 50 százaléka és az okostelefonok használóinak 40-50 százaléka nagyra értékeli azt a kényelmet és egyszerűséget, amely annak köszönhető, hogy a felhőn keresztül több készüléken is zökkenőmentesen érhetők el ugyanazok az alkalmazások és adatok.
2. Számítástechnika a szétszórtaknak. Az asztali gépektől, a fájloktól és mappáktól a simább felületekig, az alkalmazások és a felhőszolgáltatások felé haladva, a fogyasztók egyre inkább elfordulnak az összpontosított, tervezett számítógép-használattól. A feladatokat a pillanatnyi igényeinknek megfelelően hajtjuk végre – amikor éppen sorban állunk egy boltban vagy valakivel beszélgetünk egy kávézóban. A vásárlási szándék a táblagépek irányába mozdul el az asztali gépekkel szemben, és megnövekszik az okostelefonok iránt a laptop-számítógépek ellenében.
3. Saját szélessáv munkahelyen. Az okostelefon-használók összesen 57 százaléka használja saját okostelefon-előfizetéseit a munkahelyén. A saját okostelefonokat egyre nagyobb arányban használják munkavégzésre, e-mailek küldésére, üzleti utak tervezésére, úti célok felkutatására és még sok minden másra.
4. A városlakók menthetetlenül mobillá válnak. Azáltal, hogy az internetet mindig és mindenhol hozzáférhető, a fogyasztók mostanra már elérték, hogy az internetet ténylegesen is mobillá tegyék. A mobilhálózati lefedettség az egyike a városi élettel kapcsolatos legfontosabb elégedettségi faktoroknak. 2018-ra az okostelefon-előfizetések száma eléri a 3,3 milliárdot.
5. Személyes közösségi biztonsági hálózatok. A gazdasági felfordulás hatására megrendült a bizalom a hagyományos struktúrákban és hatóságokban, és a fogyasztók egyre inkább saját személyes közösségeikben bíznak. A személyes online hálózatok biztonsági hálóként szolgálnak és a közösségi média afelé halad, hogy a hagyományos munkahely-közvetítők komoly versenytársává váljon.
6. Nők vezető szerepe az okostelefon-piacon. A legújabb adatok egyértelműen mutatják, hogy a nők vezetik az okostelefonok tömegpiaci elfogadásának folyamatát. A női okostelefon-tulajdonosok nem kevesebb, mint 97 százaléka használ SMS-t. Összesen 77 % küld és fogad fényképeket, 59 százalék használja a közösségi oldalakat, 24 százalék bejelentkezik telefonjáról egyes helyekre, és 17 százalék vált be kuponokat. Ezeken a területeken a férfiak általi használat arányszámai alacsonyabbak.
7. A városok a közösségi kreativitás központjaivá válnak. A városközpontokban lakók szignifikánsan több online ismerőssel rendelkeznek, mint a külvárosok lakói. A nagyvárosokban lakók 12 %-a arról számol be, hogy a közösségi hálózatokat elsősorban azért használja, hogy másokkal kapcsolatba léphessen és véleményt cserélhessen velük, ezáltal ez a harmadik leggyakoribb indok a közösségi hálózatok használatára, amely előtt csak a barátok aktuális dolgairól való tájékozódás illetve a saját aktuális élethelyzetük megosztása áll.
8. In-line vásárlás. Az okostelefonok használóinak összesen 32 %-a használja az okostelefonját vásárlásra, ugyanakkor már elkezdték kombinálni a bolti és online vásárlást is. A felhasználók szeretnék megnézi a termékeket, tájékozódni azokról, összehasonlítani az árakat, majd azonnal vásárolni, anélkül, hogy sorba kellene állniuk a pénztárnál.
9. A TV közösségi elemmé válása. A TV-nézők összesen 62 %-a használ közösségi fórumokat video- vagy TV-nézés közben, és ezen felhasználók 42 %-a esetében heti gyakorisággal előfordul, hogy ezeken a fórumokon megbeszéli az éppen látottakat. Több mint 30 % nagyobb valószínűséggel fizetne a közösségi környezetben megnézett tartalomért. A mobilkészülékes video- és TV-fogyasztás többsége a felhasználók otthonában zajlik.
10. Átalakulóban a tanulás is. A tanulást belső és külső erők egyaránt alakítják: A fiatalok beviszik a saját technológiai tapasztalataikat az osztályterembe, így alulról jövő nyomást gyakorolnak a változások elérésére. Eközben a kormányok és a különböző intézetek is keresik az újabb IKT-megoldásokat, amelyekkel hatékonyabb lehet az oktatás. A csatlakoztathatóság globális szinten változtatja meg a gyermekek kilátásait. Indiában például a 69 millió 9 és 18 év közötti városi gyermekből 30 millió rendelkezik mobiltelefonnal.
Ezek érdekelhetnek még
2024. December 25. 12:26, szerda | Életmód
Karácsony - Steinbach József: a gyógyulás útja a másikra figyelő bibliai kedvesség
A világnak a másikra figyelő, az életet építő \"bibliai kedvességre\" van szüksége; és ez egyben a gyógyulás egyetlen útja is, mert a másikra figyelve az ember elszakad a saját sebeitől.
2024. December 25. 12:25, szerda | Életmód
Ferenc pápa megnyitotta a Szent Péter-bazilika szent kapuját, megkezdődött a szentév
Ferenc pápa kerekesszékben ülve megnyitotta a Szent Péter-bazilika szent kapuját, és ezzel kezdetét vette a jubileumi szent év, amelynek legelső eseménye az ünnepi mise, amelyet az egyházfő a bazilikában vezet szenteste.
2024. December 24. 10:35, kedd | Életmód
Karácsony - Erdő Péter: hisszük, hogy személyesen tudunk kommunikálni Istennel, és neki hatása van az emberiség sorsára
Hisszük, hogy imáinkban személyesen tudunk kommunikálni Istennel, és neki hatása van az emberiség sorsára
2024. December 23. 09:06, hétfő | Életmód
Jónak lenni jó! - 516 millió forint gyűlt össze a közmédia jótékonysági kampányában
516 millió forint gyűlt össze a közmédia Jónak lenni jó! elnevezésű jótékonysági kampányában - hangzott el a Duna televízión a kampányt záró, vasárnap esti műsorban.